SV Meerssen – TOGB 0 – 3

In een hoog tempo begint deze ontmoeting en dat levert binnen 10 minuten 7 hoekschoppen op, 4 voor SV Meerssen en 3 voor TOGB. Uit de 1e hoekschop schiet Siem van Dijck in de rebound net over en uit de 4e hoekschop kopt Cem Unal de bal tegen de paal. Deze is ons samen met de lat al weken niet goedgezind. Een voorzet van links valt na 15 minuten tussen Jeroen Kuijs en de weifelende Raf Mertens en wordt in doel gekopt door Mo El Yakoubi (0 – 1). Frappant is dat SV Meerssen tot dusver in 5 competitiewedstrijden en 1 bekerwedstrijd nooit op een 1 – 0 voorsprong is gekomen en daardoor veelal achter de feiten aan loopt. Siem van Dijck besluit na 28 minuten een solo met een schot dat net naast gaat. 10 minuten voor rust kopt Joep Ceha rakelings naast het doel. De 2e helft is 4 minuten oud als Adam Bensalah profiteert van de hem geboden ruimte (0 – 2). Na een uur wedstrijd kopt Joep Ceha maar weer eens net naast. Het doek val voor SV Meerssen in de 69e minuut als Raf een bal uit zijn handen laat glippen en Adam Bensalah hier optimaal van profiteert ( 0 – 3). De eerste nederlaag is een feit! SV Meerssen is nu 8e met 8 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo 7 – 7. Vorig seizoen stond de teller na 5 wedstrijden op slechts 2 punten. Zaterdag volgt Kozakken Boys – SV Meerssen in Werkendam. De Kozakken staan op de 5e plaats met 10 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo 9 – 4.