Weer een nederlaag door gebrek aan killerinstinct

Na het onnodig verloren thuisduel tegen VVSB, stond de uitwedstrijd tegen de nummer zeven van de ranglijst VV UNA in Veldhoven op het programma. Wederom geen makkelijke tegenstander. UNA staat net als vorig seizoen te trappelen om te promoveren naar de Tweede Divisie. De club heeft daarom flink ingekocht. Zo wisten zij o.a. aanvoerder Dylan Zwartjes van Groene Ster aan te trekken. Vorig seizoen was deze wedstrijd het allereerste duel van SV Meerssen in de Derde Divisie. Meerssen, toen nog onder leiding van Danny Volkers, verloor het duel met 3-1. Bob Vankan benutte een strafschop.

Na een goede start van de competitie met acht punten uit vier wedstrijden, volgde een terugval. Uit de laatste drie duels werd slechts één punt behaald. Hierdoor was de ploeg van Eric van der Luer afgezakt van de vierde naar de twaalfde plaats op de ranglijst. Met nog maar drie punten voorsprong op ASWH dat op de vijftiende plaats stond, welke aan het eind van het seizoen nacompetitie betekent. Het werd dus hoog tijd dat er weer een driepunter werd behaald en dat moest dus op Sportpark Zeelst in Veldhoven gebeuren.

Meerssen begon goed aan de wedstrijd en was zeker niet de mindere van UNA dat probeerde om de ploeg van Eric van der Luer onder druk te zetten. Pas tegen het rustsignaal kreeg UNA twee goede mogelijkheden. Bij de tweede mogelijkheid kwam de ploeg uit Veldhoven tegen de verhouding in op voorsprong toen aanvoerder Brian Boogers binnenkopte:0-1

Na rust drong Meerssen verder aan en speelde constant op de helft van de thuisclub. De ploeg kreeg kansen. De beste waren voor Cem Unal maar hij faalde oog in oog met UNA-doelman Giel Flokstra. De meegereisde supporters konden hun ogen niet geloven; zoveel mogelijkheden en geen treffer. In de extra tijd leek deze dan eindelijk te vallen. Cem schoot goed binnen maar het was wederom Flokstra die met een geweldige safe de bal uit de hoek stompte. Hiermee was de 1-0 nederlaag een feit.

Tekst: Alphons Vroemen