Siem van Dijck geeft Meerssen vleugels
Zaterdag 12 oktober ontvingen we de nummer 16 van de ranglijst VV Smitshoek uit Barendrecht. Ons vlaggenschip deed eindelijk wat de laatste weken niet lukte en dat was scoren. De ploeg behaalde dan ook een verdiende zege: 4-1.

De mannen van Eric van der Luer en Robert Smeets begonnen furieus aan de wedstrijd. Vanaf de aftrap stormde Siem van Dijck naar voren en Fons Flapper kopte zijn voorzet op doel. De bal kaatste echter via de onderkant van de lat terug het veld in. Een paar minuten later was het wel raak. Weer soleerde Siem van Dijck als een wervelwind over de rechtervleugel naar voren en Cem Ünal kopte zijn voorzet binnen:1-0. De gasten werden overlopen met gevolg dat Joep Ceha – ook weer na een voorzet van Siem van Dijck – binnen het kwartier de 2-0 op het scorebord bracht.

Smitshoek kwam zelden op de helft van Meerssen maar na 25 minuten scoorde Quinten van der Ent uit het niets de aansluitingstreffer:2-1. Even werd het stil op de tribune: het zou toch niet?  Maar wie anders dan Bob Vankan stelde de supporters snel gerust. Binnen de twee minuten besloot hij van 25 meter te schieten. De bal vloog als een kanonskogel in de bovenhoek:3-1. Dit was mede door een aantal goede reddingen van de Smitshoek-doelman Michael Termijn ook de ruststand.

Eric van der Luer bracht na rust Bryan Simons voor de grieperige Bob Kankan. Zijn team bleef net als voor de rust de aanval zoeken. Eerst zag Cem Ünal zijn schot net naast gaan, maar even later weer een mooie actie van Siem van Dijck. Hij bediende Joep Ceha op maat.  De doelman verwerkte diens schot maar half en Testimony Odetola-Benjamin was er als de kippen bij om de bal binnen te tikken:4-1. In de slotminuut had Siem van Dijck zijn geweldige wedstrijd kunnen bekronen met een doelpunt, maar wederom was de gasten-doelman een sta in de weg. Siem na afloop:,, Gelukkig scoren we nu wel in het begin van de wedstrijd. Deze voorsprong gaf vertrouwen en mede hierdoor speelden we een goede wedstrijd.”

Door de zege klimt SV Meerssen weer op de ranglijst en kunnen onze jongens zich vol vertrouwen opmaken voor het uitduel tegen Rijnvogels.

Tekst: Alphons Vroemen