Rijnvogels – SV Meerssen 1 – 1

Een terechte puntendeling in Katwijk aan Zee. SV Meerssen begint goed en in de 2e minuut gaat een vrije trap van Fons Flapper van 20 meter net naast de kruising. Na 5 minuten ontstaat uit de 1e hoekschop een schermutseling voor het doel van Rijnvogels doch tot twee keer toe ontbreekt het laatste zetje. Een voorzet van Siem van Dijck komt na 10 minuten op 10 meter voor het doel bij Joep Ceha terecht maar de bal springt van de voet van Joep tegen zijn hand. Na 12 minuten krijgt de thuisclub een strafschop toebedeeld als Demen Roumen zijn tegenstander zonder enige opzet op de hak raakt. De “Elfmeter” wordt door Maxim van der Meer benut (1 – 0). Vanaf dan krijgt Raf Mertens het druk. Hij pareert schoten van Maxim van der Meer en Peer van Paasen. Wegens een duwfout wordt een doelpunt van Rijnvogels in de 27e minuut, een kopbal uit hun 5e hoekschop, afgekeurd. Voor de rust probeert Joep het nog tweemaal met een kopbal maar de doelman blijft overeind. Zo ook 5 minuten na rust. Bij een gezamenlijke redding van Jeroen Kuijs en Fons Flapper raakt Fons 1 minuut later zwaar geblesseerd aan zijn enkel en wordt vervangen door Jeroen Kuijs. Het blessureleed is dan nog niet geleden want in de 72e minuut raakt Cem Unal tot overmaat van ramp ook nog zwaar geblesseerd, een breuk aan zijn onderarm. Hij wordt vervangen door Bas Poper. De gelijkmaker valt in de 79e minuut uit een voorzet van links van Testimony. Als een duveltje uit een doosje duikt Bob Vankan bij de 2e paal op om deze voorzet te verzilveren (1 – 1). Beide teams krijgen nog wat mogelijkheden doch gelijk is en blijft het! SV Meerssen is nu 10e met 13 punten uit 10 wedstrijden, doelsaldo 13 – 13. In de 11e wedstrijd treedt SV Meerssen zondagmiddag in Sportpark Marsana aan tegen OJC Rosmalen. Met 12 punten uit 10 wedstrijden en een doelsaldo van 12 – 16 is Rosmalen de nummer 12 op de ranglijst.

Tekst: Loe van der Coelen