SV MEERSSEN
DINSDAG 3 SEPTEMBER 1e RONDE BEKER SV MEERSSEN – SC GENEMUIDEN OM 20.00 UUR
ZATERDAG 7 SEPTEMBER ASWH – SV MEERSSEN OM 15.00 UUR IN HENDRIK-IDO-AMBACHT

SV Meerssen – SteDoCo 3 – 2
Het tempo ligt vanaf de aftrap hoog ondanks de hitte doch vooralsnog doen er zich weinig kansen voor. In de 17e minuut brengt Raf Mertens redding ten koste van een hoekschop. 11 minuten later kan hij niet voorkomen dat hij van 5 meter wordt verslagen door de vrijstaande Arwin van Soest (0 – 1). Vanaf dan zijn althans voor rust de beste kansen voor SV Meerssen. Zo schiet Siem van Dijck van rechts nipt voorlangs. In het doel van SteDoCO blijft keeperstrainer Stephan Veenboer die de zieke Maarten de Fockert vervangt, echter niet te passeren bij inzetten van Jasper Kuijs (kopbal met hoekschop tot gevolg), Bob Vankan en Joep Ceha. 8 minuten na rust verwerkt de doelman een knal van Raoul Last ook al in hoekschop en een minuut later is het aan de overzijde raak. Joran Schröder wordt van links bereikt en maakt met een simpele hakbeweging er 0 – 2 van. SV Meerssen wil zich hierbij niet neerleggen en gaat opportuun op de aanval spelen. Er volgt een memorabel half uur waarin het aanvankelijk niet meezit. Een schot van Bob Vankan wordt in de 60e minuut geblokt en eindigt in een hoekschop. Na 65 minuten verdwijnt via een verdediger een vrije trap van Bob tegen de kruising van paal en lat waarna de doelman in de rebound een eigen doelpunt voorkomt. Joep Ceha komt na 77 minuten teenlengte te kort om een vrije trap van Bob te verzilveren. Er verlaat al iemand de tribune die het niet meer ziet zitten en op de TV de 2e helft van Fortuna Sittard – NEC gaat kijken doch hij mist hierdoor ontzettend veel. Een dwarrelend schot van Raoul Last van ruim 20 meter verdwijnt in de 80e minuut in de verste driehoek (1 – 2). Een prima voorzet van Demen Roumen wordt 2 minuten later door Cem Unal tegen de linker paal gewerkt en weer 4 minuten later treft Bob Vankan van een meter of vijf de rechter paal. Na zoveel pech valt de lang verdiende gelijkmaker in de 89e minuut via een kopbal van Jasper Kuijs uit een scrimmage na een hoekschop en SV Meerssen gaat door op jacht naar de volle winst. Vorige week viel de gelijkmaker in Goes in de 92e minuut en laat ditmaal de winnende treffer exact in dezelfde minuut vallen. Invaller Emre Yetimoglu krijgt van links de bal die net door Joep Ceha wordt gemist, voor zijn voeten en haalt van dichtbij keihard uit (3 – 2). De eerste driepunter is binnen. Het is een zege van het collectief waarbij 2 doelpunten door 2 verdedigers Raoul en Jasper zijn gemaakt! SV Meerssen is nu 6e met 5 punten uit 3 wedstrijden, doelsaldo 4 – 3. Vergeleken bij vorig seizoen: na 3 wedstrijden 0 punten. Eerst dinsdag de bekerwedstrijd tegen SC Genemuiden goed afsluiten dat afgelopen zaterdag met 1 – 3 verloor van IJsselmeervogels en 9e staat met 4 punten uit 3 wedstrijden, doelsaldo 2 – 3. Dan gaat zaterdag de reis naar Hendrik-Ido-Ambacht om ASWH te bestrijden, de nummer 17 met 0 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van 2 – 7.

Uitslagen Beker
SV Meerssen 2 – RKSV Minor 2 1 – 0