SV Meerssen onnodig uit KNVB beker

DOOR: ALPHONS VROEMEN

De supporters die gisteren de moeite namen om de wedstrijd SV Meerssen – Sportclub Genemuiden te bezoeken zagen een SV Meerssen met twee gezichten. De ploeg van coach Eric van der Luer speelde geen slechte wedstrijd maar kende enkele zwakke momenten. Uit een van deze scoorde de gasten uit Overijssel de 0-1.

Ondanks dat selectie het zonder een aantal vaste waarden waaronder de geblesseerde Nino Everaers moest doen, was het spel meer dan acceptabel. Trainer Eric Van der Luer: Wij beschikken over een goede brede selectie waarvan alle spelers zonder probleem ingezet kunnen worden.” Meerssen begon sterk aan de wedstrijd en was weer Joep Ceha die pech had. Eerst trof hij de lat en niet veel later knalde hij op de paal. Twee minuten later hadden de gasten meer geluk toen Nick Buitink raak kopte: 0-1. Hierna beperkte Genemuiden zich alleen nog maar tot verdedigen en liet Meerssen komen. Echter het gebrek aan creativiteit, de bal werd te vaak achterin rondgespeeld i.p.v de vleugelspitsen aan te spelen, zorgde ervoor dat de gasten alle tijd kregen om een muur van verdedigers op te trekken.

Dit was ook na rust het geval en pas na enkele wissels, Emre Yetimoglu en Testimony Odetola-Benjamin kwamen met nog dertig minuten te spelen in de ploeg, begon het team van Eric Van der Luer beter te draaien. De gasten bleven stug verdedigen maar konden niet voorkomen dat Meerssen kansen kreeg. Pas kort in het veld, schoot Testimony Odetola-Benjamin op de paal. Dit was het begin van het slotoffensief. Met nog tien minuten op de klok bracht Eric Van der Luer met Richard Hannon nog een extra aanvaller. Meerssen wierp alles naar voren en met succes. Brian Simons werd binnen de zestien omvergelopen waarop de scheidsrechter naar de stip wees. Een unieke kans om twee minuten voor tijd de stand gelijk te trekken en een verlenging af te dwingen. Brian Simons nam de verantwoordelijkheid, maar zag zijn inzet door Genemuiden-doelman Hidde Streutker gestopt. Hierdoor bleef het 0-1 en was Meerssen uitgeschakeld.

Aanvoerder Jeroen Kuijs:,, Het was vandaag vaak net niet maar dat hebben we aan ons zelf te wijten. We liggen eruit, maar laten we de positieve punten meenemen naar het uitduel van zaterdag a.s. tegen ASWH.