Kozakken Boys – SV Meerssen 0 – 0

Een doelpuntloos duel met kansen over en weer, de meeste voor SV Meerssen. Dat er niet werd gescoord, was ook te danken aan de beide doelmannen die een sta-in-de-weg waren. Na 10 minuten een inzet van Siem van Dijck die via een tegenstander in hoekschop eindigt. 10 minuten later passt Joep Ceha in plaats van zelf te schieten op Bryan Simons, wat resteert is een hoekschop. Kai Schmitz schiet na 25 minuten net naast en een minuut later van 10 meter net over. Raf Mertens brengt in de 34e minuut redding bij een inzet van dichtbij. Voor rust schiet Bryan te slap richting doel en vangt Cem Unal nog de bal op de borst op en schiet van 7 meter in de handen van de doelman. In de 49e minuut breekt Cem door doch hij schiet tegen de uitlopende doelman aan. Een zelfde lot is ook Joep 4 minuten later beschoren na een voorzet van Siem. Een schuiver in de hoek wordt na 55 minuten door Raf Mertens vakkundig uit zijn doel gewerkt. Zowel Joep Ceha als Bob Vankan krijgen de bal in de 63e en 64e minuut niet langs doelman Ramon ten Hove geschoten. Na 70 minuten komt Bryan teenlengte te kort om een voorzet van Raoul Last binnen te werken. Nadat Raf aan de overkant nog eens redding brengt, breekt Testimony in de slotfase op rechts door in de vrije ruimte doch hij wordt door de uitgelopen doelman 2 meter buiten de zestien getorpedeerd. Rest slechts een vrije trap waarna de goed leidende scheidsrechter Niels Boel uit Middelburg voor het einde fluit. Kortom, de kansen waren volop aanwezig maar ze bleven helaas onbenut! SV Meerssen is terug te vinden op de 8e plaats met 9 punten uit 6 wedstrijden en een doelsaldo van 7 – 7. Zaterdag 28 september is VVSB uit Noordwijkerhout te gast in Meerssen. VVSB is 10e met ook al 9 punten uit 6 wedstrijden en een doelsaldo van 10 – 13.

tekst: Lou van der Coelen