ASWH – SV Meerssen 1 – 3

SV Meerssen gebruikt deze wedstrijd in Hendrik-Ido-Ambacht om de vieze smaak van de bekernederlaag weg te spoelen. Na 5 minuten ziet de scheidsrechter geen overtreding in het wegduwen van Cem Unal in een kansrijke positie. Aan de overzijde mag ASWH binnen 6 minuten 3 hoekschoppen nemen. Het is dan ook een open wedstrijd. Joep Ceha komt na 8 minuten net niet aan de bal. Van de rand van de zestien schiet Genridge Prijor na 10 minuten in de korte hoek ASWH op voorsprong (1 – 0). In de 28e minuut komt SV Meerssen na een scrimmage via Joep Ceha op gelijke voet (1 – 1). Een schot van Kai Schmitz na 38 minuten gaat net naast. Het presentje van een eigen doelpunt via Luis Pedro wordt na 52 minuten door SV Meerssen dankbaar aangenomen (1 – 2). Een poging van Siem van Dijck gaat 2 minuten later net naast. Na een uur wedstrijd komt SV Meerssen goed weg als Tristan Armand van ver de lat treft. Uit een pass van Siem kopt Cem in de 64e minuut in de handen van de doelman. Aan de andere kant brengt Raf Mertens 3 minuten later op fraaie wijze redding bij een kopbal uit de 10e hoekschop van de thuisclub. Met nog ruim een kwartier voor de boeg lijkt SV Meerssen de wedstrijd in het slot te gooien doch Testimony, Siem en Bryan missen alle drie bij een uitgelezen kans. Dan doet Raoul Last het 10 minuten voor tijd beter als hij van 16 meter raak schiet en zo de 1 – 3 eindcijfers vastlegt. SV Meerssen is nu 4e met 8 punten uit 4 wedstrijden en een doelsaldo van 7 – 4. Zaterdag om 18.00 uur dient men TOGB uit Berkel en Rodenrijs in Meerssen te bestrijden, Deze ploeg is 7e met 7 punten uit 4 wedstrijden en een doelsaldo van 5 – 2. Begin december 2023 won SV Meerssen thuis van deze tegenstander in een wedstrijd waarin een uur na rust een “sneeuwpauze” moest worden ingelast. De uitwedstrijd daarentegen werd met 1 – 0 verloren.